www.autofrance.lt

Atliekami FAP, EGR, AdBlue, CHIP TUNING programavimo darbai šiems automobiliams:

Peugeot, Citroen, Renault, DS, Dacia, Opel, Volvo, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Suzuki, Honda ir kt...

FAP, EGR, AdBlue programavimas, galios didinimas (CHIP TUNING)

Profesionaliai, kokybiškai ir greitai atliekami kietųjų dalelių filtro (FAP), išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR), AdBlue (UREA) sistemų programavimo darbai. Galime panaikinti klaidos kodus (DTC) iš variklio kompiuterių. Atstatome sugadintas programas, keičiame IMMO duomenis (ECU swapping). Programos parašomos taip, jog klientui nereikėtų antrą kartą kreiptis dėl tos pačios problemos. Garantuojame tai, nes jau eilę metų užsiimame tik prancūziškais automobiliais, todėl gerai žinome kaip kas atliekama. Nesame patys pigiausi, tačiau stengiamės būti geriausi!

Trumpai: kas yra kietųjų dalelių filtras (FAP) ir kaip spręsti problemas?

Pirmą kartą pasaulyje realiai į gamybą konvejeriu buvo pradėti montuoti būtent Peugeot automobiliuose dar 2000-iais metais į Peugeot flagmaną Peugeot 607. Nuo to laiko ši sistema plačiai paplito ne tik tarp PSA (Peuget-Citroen) automobilių, tačiau ir tarp visų pasaulio automobilių gamintojų. Taigi, šioje srityje PSA grupė – pradininkas.

FAP sistema susideda iš pagrindinių 5 elementų:

1. Kietųjų dalelių filtro;
2. Specialaus aktyvinio regeneracijos skysčio(EOLYS) rezervuaro ir siurblio;
3. EOLYS skysčio purkštuko pagrindiniame bake;
4. Temperatūrinio daviklio tarp katalizatoriaus ir FAP filtro;
5. Dviejų slėgio daviklių PRIEŠ ir PO katalizatoriaus/FAP filtro.

Filtro veikimo principas paprastas. Kaskart įpilant kurą į automobilio baką, variklio kompiuteris arba FAP kompiuteris (priklauso nuo automobilio modelio) įpurškia atitinkamą apskaičiuotą EOLYS kiekį į pagrindinį kuro baką. Nuvažiavus tam tikrą km skaičių bei variklio kompiuteriui gavus parodymus iš FAP slėgio daviklių jog išmetimo sistemoje susidarė numatytas standartinis regenereacijai reikalingas slėgis, pradedama regeneracija. Jos metu, papildomai pradedamas dozuoti kuras(kuris jau yra atskiestas su EOLYS) į cilindrus taip, jog jis nesugebėtų sudegti ir patektų į išmetimo sistemą, kuri nuo slėgio yra dar labiau įkaitusi ir automatiškai dėl sukeltos kaitros bei slėgio užsidega. Vyksta regeneracijos procesas – trumpiau tariant, suodžių išdeginimas. Tuo metu, atidaromas EGR vožtuvas, įjungiamos visos esamo pakaitinimo žvakės, uždaromas intercooleris ir jei yra (senesniuose modeliuose) įjungiamas papildomas oro pakaitinimas (filtradėžėje esantis radiatorius). Jei viskas tvarkoje, ši procedūra užtrunka nuo minutės iki kelių minučių. Jei užtrunka ilgiau, vertėtų susirūpinti.

Taigi, kam reikalingas FAP filtro šalinimas? Kaip ir visada, teorija yra viena, realybė visai kas kita. FAP sistemos tarnavimo laikas yra ribotas, būna atvejų(jei važinėjama praktiškai vien mieste), kai FAP filtras užsikemša nuvažiavus tik 100 000km... Dažniausias filtro gyvavimo laikotarpis 200-250 tūkst. km.

Problemos sprendimo būdai, kai filtravimo sistema sugenda yra TRYS:

1. Bandyti plauti filtrą ir papildyti sistemą trūkstamu EOLYS kiekiu – loterija;
2. Keisti filtrą nauju ir papildyti EOLYS – garantuotas sprendimas(žinoma jei variklis ir jo visi elementai veikia korektiškai);
3. Išprogramuoti visam laikui – 100% garantija visam laikui. Sveikata tiek varikliui, tiek turbinai, tiek purkštukams. Trumpiau tariant panaikinamas absoliutus blogis, kuris jau tik nuo konvejerio nuriedėjusiame automobilyje yra užprogramuotas „gadinti“ viską kas po variklio dangčiu. Ir čia kalti ne gamintojai, o aplinkosauginiai reikalavimai.

Realios problemos kai atitarnauja arba buvo netinkamai pašalintas FAP filtras

1. Dažniausiai sutinkamas reiškinys, kai žmogus nusiperka naudotą automobilį, būna taip, jog jau prieš jį būna pašalinamas(pavogiamas) katalizatorius, tuo pat metu pragręžiamos skylės FAP filtre taip laikinai(pardavimo metu) „apgaunant“ variklio kompiuterį jog išmatuotas slėgių skirtumas minimalus, tad regeneracijos atlikti nebūtina. Priklausomai nuo variklio kompiuterio (ECU) programos, skiriasi FAP regeneracijų įjungimo metodai. Taigi pravažiavus tam tikrą km kiekį, variklio kompiuteris pradeda atlikinėti regeneracijas, kurios jau korektiškai negali įvykti, kadangi nebesusidaro reikalingas slėgis. Iš išmetimo vamzdžio pradeda virsti(tiesiogine to žodžio prasme) dūmų kamuoliai ir tai pradeda kartotis vis dažniau ir dažniau, kol galų gale prietaisų skydelyje išmetama „Antipolution fault“ ir kietųjų dalelių filtro pranešimai (skysčio trūkumas, regeneracijos klaidos ir pan.) bei dingsta trauka. Netaisyklingai vykstančių regeneracijų metu genda purkštukai, mažinamas pakaitinimo žvakių resursas, deginama karštoji turbinos sparnuotė, jau nekalbant apie tai, jog išmetus variklio klaidas automobilis pereina į „apsisaugojimo režimą“ ir ribojama jo galia.

2. Sekanti problema, ta, jog žmogus važiuoja avariniu režimu ilgą laiką ir nekreipia dėmesio į kompiuterio perspėjimus. Taip ne tik gali tekti keisti kuro purkštukus, turbiną, mesti išsilydžiusį katalizatorių lauk, bet ir gali prireikti kapitalinio variklio remonto (sudega žiedai, pradega vožtuvai).

 

3. Paskutine, taip pat dažnai pasitaikanti problema – ne profesionalūs meistrai/programuotojai. Jų netaisyklingai perdarytos programos ne tik kad neatjungia regeneracijų, bet ir atjunginėjant klaidas klaidų lentelėse, padaro labai daug žalos, kai automobilis netraukia, o klaidų automobilio kompiuteris nefiksuoja. Tokiu atveju dažnas servisas negali nustatyti gedimo, nes kompiuteriui "atrodo viskas gerai", tad servisams belieka tik arba pirkti specialisto paslaugas ir atstatinėti gamykliškai variklio kompiuterio programą arba siųsti taisyti kitur. Taip užsisuka nesibaigiantis ratas KLIENTO sąskaita. O laiku nesutvarkius, situacija sekanti kaip ir 2 žingsnyje, nuo purkštukų iki variklio.

Taisyklingai ir kruopščiai atlikus programavimo bei mechaninius pašalinimo darbus, automobilio savininkas niekada daugiau nebeturės rūpesčių dėl kietųjų dalelių filtro + prailgins variklio, turbinos, purkštukų resursą.

Trumpai: kas yra išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas (EGR)?

Dujų recirkuliacijos sistema, naudojama išmetamųjų dujų kenksmingumo mažinimui. EGR vožtuvas, gavęs komandą iš variklio kompiuterio (ECU) atidaro sklendę kuri sujungta su išmetimo kolektoriumi, tada į įsiurbimo kolektorių paduodamas jau panaudotas sudegusio oro/degimo mišinys. Taip sumažinama temperatūra degimo kameroje ir sumažinamas NOX.

Tai skamba gražiai ir krikščioniškai. Tačiau kaip visada, lazda turi 2 galus. Sudegęs mišinys ir cilindrų (dūmai) atgal patenka į įsiurbimo kolektorių, ten susimaišo su šviežiu oru ir paduoda į cilindrus. Kaip žinome, dyzeliniuose varikliuose naudojamos turbinos, jos kad ir naujiems automobiliams vis vien šiek tiek tepalo leidžia per turbinos ašelę (toks turbinos tepimo principas). Tepalas įgauna mini dulksnos pavidalą, ir maišosi su suodžiais įsiurbimo kolektoriuje. Laikui bėgant, GAUNAME BAISŲ DARINĮ - DERVOS PAVIDALO konsistenciją, kuri kietėja, taip užkemšamas oro įsiurbimo kanalai ir automobilis pradeda nebetraukti. Pasitaiko atvejų, kai atitrūkę sukietėję įsiurbimo kolektoriuje esantys "stalaktitai" sulanksto vožtuvus arba uždega vožtuvų kraštai. Priklausomai nuo variklio būklės (jei jau deginamas tepalas cilindruose), pradeda kimštis ir pats EGR vožtuvas, kol galų gale užstringa, pačioje netinkamiausioje pozicijoje (dažniausiai atviroje būsenoje). Variklio kompiuteris pradeda dozuoti netinkamai orą/kurą, išauga kuro sąnaudos, kol galų gale išmetama variklio gedimo klaida ir automobilis nebetraukia.

EGR vožtuvai būna 3 tipu: vakuuminiai - elektrovakuuminiai - elektriniai

 

Dažniausiai pasitaikantis EGR „uždarymo“ (EGR blanking) metodas, kai neprogramuojant tiesiog įdedama metalinė plokštelė tarp EGR ir išmetimo kolektoriaus. Šis metodas atgyvenęs ir šiuolaikiniuose automobiliuose nebepritaikomas, nes pasikeitus oro srauto matuoklės rodmenims, kurie neatitinka numatytųjų kompiuterio programoje, pradžioje dingsta trauka arba padidėja kuro suvartojimas, galiausiai išmetama variklio gedimo klaida ir dingsta trauka.

Užikišęs ir užstrigęs EGR vožtuvas

Dėl EGR Užsikišęs įsiurbimo kolektorius

Vožtuvas įtrūkęs keliose vietose dėl EGR

Elektrinių EGR vožtuvų bėda tokia, jog jie tiesiogiai (ne per vakuumą) sukinėja sklendes, o joms stringant, nuo per didelės apkrovos sudega patys EGR vožtuvo el. varikliukai arba užtrumpina bendrą CAN/VAN grandinę taip, jog net neįmanoma užvesti automobilio.

Taisyklingai išprogramavus EGR vožtuvą, jį pamirštame visam laikui!